duster

Anul 2013 a debutat cu stangul pentru cei mai mari dealeri auto. Romanii prefera autoturismele second hand

dusterAnul 2013 nu a debutat tocmai cu vesti bune pentru unii dintre cei mai mari dealeri de pe piata auto din Romania. Opel si Chevrolet, pot fi considerate doua exemple de companii surclasate de importul masinilor second hand, aduse din Germania.

Desi anul 2012 a ocupat prima pozitie in topul celor mai slabi ani in ceea ce priveste vanzarile de masini noi de la Revolutie pana acum, topul se modifica ca urmare a noilor statistici din prima jumatate a anului curent. Intr-un articol publicat de revista AMS, directorul Radacini Auto, Nicolae Sorescu, declara:

„Avem mari probleme cu importul nefiscalizat de maşini second hand. Pentru că anul trecut a fost un an electoral şi fiecare a vrut să fie cât mai mărinimos, asta s-a făcut pe spinarea industriei auto, care pur şi simplu a fost sacrificată pe altarul electoral“.

Desi a provocat mari nemultumiri, se pare ca romanii nu s-au speriat chiar atat de tare de taxa de mediu si continua sa cumpere masini second hand din Europa de Vest, in special de la nemti. Costurile unei masini noi depasec bugetele multor romani, motiv pentru care masina second hand cu un kilometraj decent, achizitionata din Germania, ramane una dintre variantele favorite ale cumparatorului din Romania.
Ofertele dealer-lor pot fi tentante insa acestea fac referire la masinile cu dotari standard in timp ce o masina second hand cu anul de fabricatie 2009-2011 de peste granita, poate veni echipata cu tapiterie de piele sau transmisie automata. Asadar, aceasta poate face parte chiar din segmentul premium iar costurile unei astfel de masini depaseste semnificativ costurile variantei second hand.

In concluzie, se poate preconiza ca piata auto din Romania va cunoaste in continuare o crestere a volumului de vehicule second hand, acestea raspunzand nevoilor cumparatorului roman in conditiile unor costuri cu mult reduse comparativ cu cele ale masinilor noi.

Leave a Reply