EcoAtitudine

3, 2,1…. EcoAtitudine… start!

S-a dat startul Campaniei de educaţie ecologică şi mediu „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune.”, campanie realizată de Grupul European de Presă REPORTER, prin Revista INFOMEDIU EUROPA.

„EcoAtitudine” este un proiect creat special pentru elevi, pentru tine, pentru mine, pentru familia noastra și pentru un mediu curat.

Cele 49 de școli, înscrise în prima ediție a lui 2014, se vor întrece, timp de două luni, pentru câștigarea celor două titluri ”Reciclarea EcoAtitudine” şi ”Agentul EcoAtitudine”.
Timp de o săptămână, între 24 – 31 martie 2014, caravana InfoMediu Europa a poposit în Ilfov, Teleorman, Prahova, Argeș, Buzău, Vrancea și București cu un spectacol interactiv, pe teme de mediu, „Ora de ecologie”.
Maestrul de ceremonii, mult așteptatul „Mister ECO”, le-a suscitat interesul elevilor, captându-le atenția printr-un adevărat spectacol de magie, centrat pe obiectivul campaniei: colectare selectivă pentru reciclare.
„Ora de ecologie” s-a bucurat de o participare activă în rândul elevilor, care l-au urmărit cu mare entuziasm pe Mister ECO și pe care l-au primit cu ropote de aplauze. Numerele de magie au stârnit hohote de râs, aplauze la scară largă, dar și o promisiune față de magician că va reveni la finalul campaniei.

Premii
Pentru „Reciclarea EcoAtitudine”, campania destinată elevilor, au fost puse la bătaie o tablă magnetică smart (locul I), un panou portabil de baschet (locul al II-lea) și un ecran de proiecţie (locul al III-lea). Câștigătorii vor fi desemnați, evident, în funcție de cantitățile de deșeuri reciclabile colectate.
În ceea ce-i privește pe profesori, șapte dintre aceștia pot câștiga câte o imprimantă color (plus o cutie cu topuri de coli A4) în cadrul concursului „Agentul EcoAtitudine”.

Logistica de colectare selectivă a deșeurilor din cadrul instituțiilor de învățământ este asigurată de: Rosal GRUP SA, RER Ecologic Service Bucureşti REBU SA, Compania Romprest Service SA, Urban SA, Salubritate 2000 SA Piteşti, RER EcoLogic Service Buzău SA, CUP Salubritate SRL Focşani, Polaris Mholding SRL, Financiar Urban SRL.

Reamintim că „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune” se desfăşoară în două etape anuale şi vizează conştientizarea elevilor de gimnaziu asupra importanţei colectării selective a deşeurilor, un domeniu în care România atrage semnale din ce în ce mai negative din partea comunităţilor europene.
Prin această campanie, Infomediu Europa, alături de cele mai importante instituţii ale statului care activează în domeniul protecţiei mediului, îşi propune schimbarea unor mentalităţi care să determine atitudini eco, dar mai ales să responsabilizeze generaţia tânăra pentru o gestionare sustenabilă şi integrată a deşeurilor. Eforturile noastre comune ne-au arătat, de-a lungul celor patru ani de implementare a proiectului în şcolile româneşti, că reacţiile pozitive vin tocmai din partea copiilor noştri. Este o realitate pe care nu o poate contesta absolut nimeni, iar rezultatele campaniei EcoAtitudine vorbesc de la sine: peste 100.000 de mii de kilograme de deşeuri reciclabile, strânse de aproape 100.000 de elevi doar în 2013. Iar ăsta-i doar începutul! Pentru că EcoAtitudine se va dezvolta până în anul 2020, obiectivul nostru major fiind acela de a dubla, anual, cantităţile de deşeuri reciclabile colectate.

Campania „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune” urmăreşte:

  • Implicarea elevilor şi profesorilor în activităţi de voluntariat;
  • Prevenţia, care, reprezintă chintesenţa menţinerii unui climat sănătos pentru noi şi generaţiile viitoare;
  • Dezvoltarea unor atitudini, comportamente responsabile prin informarea şi sporirea cunoştiinţelor elevilor despre mediul înconjurător;
  • Dezvoltarea unei noi atitudini faţă de mediul înconjurător prin conştientizarea legăturii dintre sănătatea individuală şi mediu. Într-un cuvânt: o EcoAtitudine!

Campania se derulează sub egida Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a Gărzii Naţionale de Mediu.

Leave a Reply